„We have to figure out a clever way how to deal with media facades and permanent installations“


Nov 13, 2014 , ,

Interview mit Thorsten Bauer, Creative Director URBANSCREEN, Bremen.

Thorsten Bauer ist einer der Hauptreferenten der MAB14, eingeladen von der ONLYGLASS GMBH, die in diesem Jahr als Partner der Media Architecture Biennale auftritt. Der Creative Director von URBANSCREEN wird sich in seiner Präsentation mit dem Thema „Mediarchitektur“ auseinandersetzen. URBANSCREEN ist ein kreatives Unternehmen aus Bremen, welches international bekannt ist für großflächige Projektionen auf urbanen Oberflächen.

Christoph Sodemann traf Thorsten Bauer in Bremen and hat sich mit ihm über Mediarchitektur und aktuelle Projekte von URBANSCREEN unterhalten.

“URBANSCREEN takes a special part in the field of media architecture. We have an artistic approach and come from the content side. During the past years we developed highly artistically driven temporary installations and projection mapping.”

“Through our experience we have a specific point of view to media architecture. In Aarhus I’d like to show some works and our standpoint how we think content for permanent installations should be developed.”

“We really have to make up our minds how to deal with media architecture, especially in terms of over-information at the public space. You can point out a lot of critical aspects. We have to figure out a clever way how to deal with media facades and permanent installations.”

“Klubhaus St. Pauli in Hamburg is one of our new projects, where you really can play out the power of media facades.“
 
Das komplette Interview in Englisch finden Sie hier:

The Author | Maren Henke

View More Post from The Author